Ekonomi

Yöneticiler İçin Zamanı Etkin Kullanmak İçin 10 İpucu

İnsanlar genellikle zaman zaman yönetimlerinde sorun yaşarlar. Bir şirkette yöneticiyseniz veya kendi şirketinizi yönetiyorsanız, zaman yönetimi konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmalısınız çünkü bu konuda sadece kendinize değil başkalarına da yardımcı olmalısınız.

Peki zamanınızı nasıl aktif kullanabilirsiniz?

1. Zamanınızı nasıl geçirdiğinizi bilin.

Tıpkı bir bütçe oluşturur gibi, hedeflerinize ulaşmanızı engelleyen alanları veya alışkanlıkları ortaya çıkarmak için aslında zamanınızı neye harcadığınızı takip etmelisiniz.

2. Günlük programınıza sadık kalın.

“XYZ yapmak için sekiz saatim var.” aşmak. Farklı görevler için zaman bloklarıyla günlük bir program oluşturun. Ona bağlı kalmak başarının anahtarıdır.

3. Öncelik verin.

Yapılacaklar listeleri üretkenlik için bir cankurtaran olabilir. Ancak dikkatli olmazsanız, o kadar büyük ve ezici hale gelebilirler ki nereden başlayacağınızı bilemezsiniz.

4. Önce en zor görevi yapın.

Bir telefon görüşmesi, bir iş arkadaşından bir iyilik veya kirli bulaşıklar hepimizin başına gelir. Sonra bir baktınız, gün bitti.?

5. Akran görevlerini gruplar halinde işleyin.

Kolektif bir süreç veya kolektif süreç üzerinde çalışabilmeniz için benzer görevleri bir arada gruplamak anlamına gelir. Bunları amaca veya işleve göre gruplandırın.

6. Makul zaman aralıkları ayarlayın.

Parkinson yasası, ‘İş, onu tamamlamak için ayrılan süreyi dolduracak şekilde genişler’ der.

Yalnızca üç saat sürmesi gereken iki görevi tamamlamak için tam bir gününüz varsa, muhtemelen tüm günü bu iki görev için harcarsınız. Kendinize daha küçük bir pencere ayırırsanız, daha önceki teslim tarihini karşılama şansınız hala yüksektir.

7. Ne zaman hayır diyeceğinizi öğrenin.

Bir günde çok fazla gücümüz var ve saatlerle birlikte azalıyor. Amaçlarınızı bilin ve yarı pişmiş işlerden kaçınmak için hayır demeye istekli olun. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilin. İyi olduğunuz şeylere odaklanın ve mümkünse başkaları tarafından daha iyi ve daha hızlı yapılabilecek işleri devredin.

8. Çoklu görev yapacağım diye kafa karışıklığına neden olmayın.

Bilim, çoklu görev konusunda nettir: Verimliliği azaltır ve hatta tehlikeli olabilir. Görev değiştirme, geçiş başına yalnızca birkaç saniyeye mal olurken, sık sık çoklu görev yaparsanız bu zaman aşımı süresi uzar. Hata yapma riskiniz de artar.

9. İşleri sistematik tutun.

Bir takvim kullanın. Takviminizi ‘kişisel’, ‘profesyonel’ ve ‘sadakat’ gibi kavramlara göre düzenleyin. Kategorileri veya acil olan ile acil olmayanı hızlı bir şekilde ayırt etmek için renkli kodlamayı deneyin.

10. Zaman yönetimi araçlarını kullanın.

Günlük, haftalık ve aylık programlardan haberdar olmak için Google Takvim ve Outlook Takvim’i kullanabilirsiniz.

babaeski-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Demirtaş Escort
Madenler Escort
Zekeriyaköy Escort
Tantavi Escort
Kalenderhane Escort
Demirtaş Escort
Molla Hüsrev Escort
Işıklar Escort
Ulupelit Escort
Kirazlıtepe Escort
Piyalepaşa Escort
Değirmençayırı Escort
Çamlıtepe Escort
İstasyon Escort
Yamanevler Escort
Dağyenice Escort
Katipmustafa Çelebi Escort
Kayabaşı Escort
Yalı Escort
Fatih Escort
Mimar Sinan Escort
Alkent 2000 Escort
Gümüşpala Escort
Bahçelievler Escort
Küçükçekmece İkitelliosb Escort
İskenderpaşa Escort
Aşıkveysel Escort
Tozkoparan Escort
Ballıca Escort
Örnektepe Escort
Başak Escort
Fatih Escort
Yaylalı Escort
Barbaros Hayrettin Paşa Escort
Yenişehir Escort
Keçeci Piri Escort
Birlik Escort
Ahmetli Escort
Evliya Çelebi Escort
Küplüce Escort
Demirtaş Escort
Haseki Sultan Escort
Namık Kemal Escort
Ağaçlı Escort